fredag 9 maj 2008

Hur effektiv är e marknadsföring ?

Hej kära läsare!

En placering på topp-10 listan på Google ger ca 80% fler besökare.
Köpbenägenheten ökar med ca 400% när besökare kommer via en sökmotor jämfört med via banners.

För att synas på webben är det en nödvändighet att positionera sin relevans optimerade webbplats högt hos sökmotorerna. Att placera sig högt upp i Googles träfflista är ofta avgörande för ett företag som säljer över Internet eller använder nätet för att fånga intresse för sina varor/tjänster.

Reklam på Internet och sökmotoroptimering i synnerhet växer kraftigt just nu. I år väntas nätet passera TV som reklamkanal. Bara dagspressen är större. Sökordsmarknadsföringen har ökat med över 500% de två senaste åren.

En person som sökt på tex Google efter något som just ni har att erbjuda är redan i ”köpartagen”. Han/Hon är mycket lättare att få till avslut än en person som blir ”utsatt” för ert budskap i en tidningsannons, webb banner, affisch el. dyl.

Ersätter naturligtvis inte direktmarknadsföring, personliga kontakter slår allt. Men detta är framtiden och kommer alltmer att ersätta traditionell marknadsföring (Tidningsannonser, flygblad, DR etc).

e marknadsföring är kostnadseffektivt eftersom det leder till många fler köpsugna kontakter. Det är dessutom relativt lätt att mäta resultaten. Det finns olika mätverktyg som man kan ladda upp på hemsidan men de uppgifter som statistikverktygen behandlar hittar man i loggfiler på webbservern.

Det råder ingen tvekan om att antalet intresserade besökare ökar kraftigt när man väl har en relevant webbpresentation för bästa möjliga optimering för sökmotorer



Lycka till !

Tomas
Effektiv e marknadsföring

Inga kommentarer:

The Most Popular Traffic Exchange