lördag 27 oktober 2012

Anledningar att annonsera på webben 2 (10) - Bygga varumärke

Bygg ditt varumärke där engagemanget finns - På internet

Som många redan vet är internet som skapt för annonsering som ger väldigt snabb respons. Annonsering på nätet ger även möjligheter att mäta framgången genom siffror på visningar, klick och omvandlingar (konverteringar).

Detta gör det lätt för annonsörer att trimma in kampanjer och maximera ROI (Annuitetskvoten). Utöver annonsering designad för omedelbar konvertering, har allt fler upptäckt vilket otroligt effektivt verktyg för varumärkesbyggande annonsering på nätet kan vara.

• Annonsering på internet i varumärkesbyggande syfte ökade med cirka 200 % mellan 2008 och 2010.

När det blev möjligt att annonsera i för och efter texter på videos online, fick annonsörer tillgång till den typ av varumärkesbyggande exponering som dittills endast reklamplats i TV kunnat erbjuda.

Tillsammans med dagens effektiva och anpassningsbara bildannonsformat, ger det ditt varumärke tidigare oöverträffade möjligheter till utformning av budskap och målgrupps-inriktning av annonser på nätet.

• Kombinationen av dessa faktorer innebär att annonsering på internet tenderar att ändra fokus. Det handlar inte enbart om att locka till direkt respons utan även om att fokusera på medvetenhet om varumärket.

Många annonsörer har upptäckt att online annonsering inte enbart handlar om hur mycket det klickas på annonserna. En bra annons på internet har även en långsiktig effekt på medvetenheten om varumärket, precis som fallet är med TV, tidningar, direktreklam och annonser på reklampelare.

En annons på nätet behöver inte enbart leda till klick och sälj direkt för att vara en lönsam investering, den kan leda till intäkter långt efter att internetanvändarna sett den.

   
Lycka till online önskar,
Tomas Ohlum

Anledningar att annonsera på webben 3(10) handlar om – anpassning mot målgrupp

Källa: Internet Advertising Bureau UK

Inga kommentarer:

The Most Popular Traffic Exchange